Skip to main content

Funderar du på vad som är det bästa sättet för dig att kommunicera med dina kunder? Nyhetsbrev är ett populärt alternativ av många olika anledningar. Det är billigt, enkelt och du når ut till många med bara ett litet klick. I den här artikeln tar vi upp hur du kan göra dina nyhetsbrev instressanta och varför nyhetsbrev är ett så bra sätt att följa med under kundresan. 

Gör dina nyhetsbrev mer intressanta

Se till att dina mottagare får ut något av dina nyhetsbrev. Det ska ge de något och göra att de associerar ditt företag med något positivt. Det kan då exempelvis handla om information som de kan ha användning av på något sätt, inspiration eller helt enkelt bara lite intressant fakta. Lär därför känna din målgrupp, dina mottagare av dina nyhetsbrev och dina kunder mycket noga. Ta reda på vad som generellt är viktigt för de och vad de har för behov. På så sätt kan du anpassa materialet i dina nyhetsbrev så att de får större effekt.

Du behöver också göra de visuellt attraktiva. När mottagaren klickar in på mailet ska deras intresse väckas, inte bara på grund av vad de läser utan också på grund av vad de ser. Designa dina nyhetsbrev så att de är lätta att känna igen som dina och så att de gör att personen vill titta vidare. Stick gärna ut från mängden och försök tänka nytt när du skapar.

Följ med under kundresan

Med regelbundna nyhetsbrev kan du följa med under kundresan utan problem. Du kan möta kunden, följa upp deras intresse och driva på resan mot att vara en lojal kund. Dina utskick gör att du på ett naturligt sätt stöttar de genom hela processen.

Ta hjälp av en plattform

Att använda en plattform för nyhetsbrev som är designad för att förenkla är ett smart val. Ett bra exempel på en plattform som förenklar din marknadsföring är Paloma. Med genomtänka funktioner och användarvänliga verktyg blir det enkelt att lyckas med dina nyhetsbrev och följa med under kundresan.